שתל שלא נקלט בשיניים

להשתלות שיניים אחוזי הלחה גבוהים – מעל 95% הצלחה.

אם אתם מצויים ב5% בהם לא נקלט השתל הדנטלי בהצלחה לאחר טיפול השיניים אתם מוזמנים לנסות להבין מדוע השתל לא נקלט ומה ניתן לעשות על מנת לשקם את הפה בשלב הזה של הטיפול.

הצלחה או כישלון של השתלה -  טווח קצר / ארוך

השתל הוא גוף זר , מתכתי עשוי טיטניום ברוב המקרים, אשר מוחדר לעצם הלסת.

בטווח הקצר - לאחר פרק זמן קצר בו הוחדר השתל מופיעים כאבים בלתי נסבלים,אדמומיות ובמקרים קיצוניים דימומים.

יש להיוועץ עם הרופא המטפל או לסור למרפאת שיניים קרובה על מנת לבחון את מקום ההשתלה.

כישלון זה בהשתלה יכול להיווצר בגלל מצב רפואי ירוד של המטופל, ייתכן כי סובל מדלקת או זיהום, סוכרת , עישון , כוחות לעיסה מוגברים של המטופל (נפוץ יותר בשיניים אחוריות) או בעיה אחרת.

החדרה בזוית לא נכונה של השתל כתוצאה או קושי אחר בהחדרה של השתל ובכך מונע מהשתל להיספג בצורה אופטימלית בעצם.

כישלון בטווח הארוך 3 – 6 חודשים - שתל כאמור עובר הליך של ספיגה או בשמו המקצועי אוסאואינטגרציה,בתהליך זה העצם מתעבה וקולטת את השתל (מעין עוטפת אותו) בחלל הפה ואזור ההשתלה.

האינטגרציה הזו בין העצם לשתל הדנטלי היא הליך האורך עד כחצי שנה אשר במהלכו ייתכן ויהיו כאבים אך הם מפסיקים בסופו של דבר.

כישלון בהשתלת שיניים – מה עושים?

במידה וכאמור כאבים ממשיכים ולאחר הבדיקה של הרופא נראה כי השתל לא נקלט בהצלחה,ייתכן ונטיפול יהיה אחד מ 3:

1.השארת השתל ,בקרה על תהליך הספיגה שלו בעצם וטיפול תרופתי תומך או בדרכים אחרות.

2.החלפת השתל הקיים בשתל חדש – לעיתים נעדיך להחליך את השתל שהוחדר בשתל חדש כדי להגביר את סיכויי ההצלחה בהחלמה.

3.במקרים מורכבים יותר הכוללים הרמה של רצפת הסינוס או עיבוי עצם אצל המטופל (גורמים המשפיעים על קליטת השתל ומגבירים את סיכויי הכישלון) נצטרך לבחון את המטופל בפגישה.

הסיבות לכישלון של שתל

הסיבות לכישלון בקליטת שתל בשיניים מתחלקות ל 3:

מצב בריאותי נתון – זהו מצב בריאותי של המטופל בעת הטיפול ההשתלה ולאחריו.

מחלת הסוכרת או נטילה של מדללי דם,מחסור בעצם הם מצב נתון – יש לבחון את סיכויי ההצלחה לפני התחלת הטיפול.

אחריות מטופל -  באחריות המטופל לדאוג לבריאות ולהיגיינת השיניים.

המשמעות היא צחצוח לפחות 2 פעמים ביום.

עישון מפחית וגורם לירידה באחוזי ההצלחה של השתלת השיניים.

צריכה של משקאות אלכוהוליים היא גורם מגביר כישלון בהשתלת שינייים

ביקור אצל השיננית ועוד.

אחריות הרופא המטפל  - הנסיון,הידע והיסודיות של הרופא הם גורם משמעותי מאוד בהצלחה של השתלת שיניים.

רופא לא מנוסה אשר קיבע את השתל בזווית לא אופטימלית,אשר לא יפזרו את כוחות הלעיסה באופן שווה יכול לגרום לכישלון.

השתל עלול לחדור לסינוס וגורם לעומס מוגבר.

חוסר בבדיקות מקדימות למטופלים מוגברים בסיכון.

לפני השתלת שיניים עליכם לבדוק את ההמלצות על הרופא המטפל, על הניסיון של הרופא,

עליכם להכיר את עצמכם וכמובן לדווח על כל בעיה רפואית היכולה להשפיע על ההליך.

ד"ר יסקין 25 שנות ניסיון ומאות מטופלים בהצלחה

ניסיונה הרב של ד"ר יסקין עומד לזכותה, במשך שנות פעילות טיפלה ד"ר יסקין בהצלחה במאות מטופלים, בהשתלות שיניים מורכבות יותר ובשימת דגש על אסתטיקה ומקצועיות.

במידה ואתם סובלים מהשתלת שיניים שנכשלה או מעוניינים בייעוץ לפני השתלה – תוכלו לקבל אצלנו חוות דעת מקצועית.